2011. február 24., csütörtök

Váratlan vendégek!

Vasárnap reggel a telefonom csörgésére keltem. Mire eljutott a tudatomig, hogy nem álmodom, abba maradt. A hívót se tudtam ellenőrizni, hogy majd vissza tudjam hívni, de rejtett számról hívtak. Nem foglalkoztam vele. Ha akar valamit, majd felhív később. Viszont ha már felkeltettek, kimentem a konyhába és összedobtam magamnak egy szendvicset paradicsommal, és egy bögre kakaóval. Sokan mondták már, hogy érdekesen tudom összeválogatni, amit eszek. Ilyen például a lecsó egy bögre tejjel, vagy a májkrémes kenyér mustárral vagy ketchuppal, és társai. De engem nem izgat. Ha valakinek nem tetszik, nem nézi végig a kivégzésüket.
Reggeli után úgy döntöttem végig takarítom a házat, ha már tegnap egész nap az ágyban lustálkodtam. Meglepően gyorsan végeztem, röpke két és fél óra alatt megcsináltam mindent. Fél óra pihenő után kimentem a konyhába és elkezdtem előszedni az ebédhez valókat. Csirke mell, gomba, tejszín, fokhagyma és a fűszerek. Ja és a tészta, meg a sajt. Már kezdtem volna nekilátni, mikor megint csörögni kezdett a telefonom. Gyorsan előhalásztam az asztalon lévő rumliból a telefont, és anélkül, hogy megnéztem volna ki hív, vettem is fel.
-          Szia Kicsim!
-          Szia Anyu! Mi történt?
-          Semmi. Miért? Történnie kell valaminek ahhoz, hogy felhívjam a lányom?
-          Nem, de tegnap beszéltünk.
-          Na mindegy, csak azért kereslek, mert ha jól számolom, három és fél óra múlva ott vagyunk nálad. – mondta anyu, de közben a hangja olyan izgatott volt, mint egy három éves kisgyereknek, aki megkapja a kiszemelt játékát. De álljunk csak meg!
-          Mi az, hogy „ott vagyunk”? Kit hozol?
-          Titok! Majd meglátod. De most le kell tennem. Hamarosan találkozunk. Puszi! – és meg sem várta a válaszom, ki is nyomta a készüléket.
-          Neked is Szia! – mondtam még a néma telefonnak.
Kellett öt perc, mire leesett, hogy valószínűleg Paullal fog jönni. Morogva folytattam a főzést és azon gondolkoztam, hogy még jó, hogy nem rég vásároltam, és van itthon minden egy kis sütihez. Töprengésemet ismét a telefonom szakította félbe. Ránéztem a kijelzőre és a „Rejtett szám” felirat villogott rajta.


By:Meli

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése